Posłuchaj podcastu: Wprowadzamy produkt informatyczny w organizacji klienta, pracy jest dużo, spotkanie za spotkaniem i pojawia się grupa osób, które stawiają opór np. przez swoje zupełnie nierealistyczne oczekiwania w stosunku do naszego produktu. Dlaczego tak się dzieje i ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu: W wielu firmach istnieją działy innowacji albo związanych z nimi analiz biznesowych. Idea ich tworzenia jest jasna - mają generować pomysły na przyszłość, a biznes ma je wdrażać. W efekcie takich działań organizacja ma być ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu: Dzisiaj chciałbym opowiedzieć o sytuacji, w której jedna osoba w organizacji potrzebuje danych od innych osób - wysyła prośby… i następuje cisza. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?“Bez odbioru”, czyli jeden kanał komunikacjiWasza ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: W dzisiejszym artykule przeczytasz, dlaczego tak trudno przekonać innych do wprowadzenia zmian w organizacji i jak naprawić proces komunikacji, by stało się to łatwiejsze.Stawianie sobie odpowiedniego celuCzęstą przyczyną porażek w komunikowaniu zmian jest źle postawiony cel. ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Podczas spotkań międzydziałowych, na których zapraszani są różnego rodzaju eksperci i specjaliści, dochodzi czasem do trudnej sytuacji, w której ekspert wyciąga z kapelusza skrajny przypadek, zdarzenie mało prawdopodobne, ale możliwe. Spotkanie się nie udaje, ludzie rozchodzą ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu: Chcesz, żeby Twój zespół był zaangażowany. Zwołujesz spotkanie za spotkaniem, komunikujesz ludziom, że zależy Ci na ich zaangażowaniu… i nic się nie zmienia. Pracownicy się nie odzywają, Ty prowadzisz monolog, po spotkaniu wciąż to samo, ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Wpadasz na dobry pomysł i idziesz podzielić się nim z działem sprzedaży. Ups, nie działa. Dlaczego? Dzisiaj kilka słów o tym, dlaczego nadgorliwość była zgubna i dlaczego chęć wsparcia może powodować konflikty."Pójdę i powiem, co mają ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Jest projekt związany z technologią, nad którym pracował zespół developerów. Projekt jest zakończony, ale trzeba wdrożyć poprawki. Członkowie zespołu developerskiego nie chcą jednak podjąć zadania. Dlaczego i co robić w takiej sytuacji?Niechęć i brak motywacji zespołu ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Bycie ekspertem niesie ze sobą pewne zagrożenia w procesie komunikacji. Zdarza się, że to sam ekspert jest swoim własnym zagrożeniem i im więcej posiada merytorycznej wiedzy, tym trudniej jest mu ją przekazać. Dziś opowiem, dlaczego tak ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Przestrzeganie procedur w organizacji to - wydawać by się mogło - rzecz oczywista i nie podlegająca dyskusji. Jednak zdarza się, że procedury firmowe nie przystają do rzeczywistości, a ich przestrzeganie demotywuje i rodzi konflikty. O tym, ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Dzisiaj chciałbym opowiedzieć o sytuacji, która często ma miejsce w branżach związanych z nowymi technologiami - o budowaniu wartości produktu. A konkretnie o tym, jak robić to skutecznie i jakich błędów unikać, a także jak ograniczyć ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Dzisiaj opowiem Ci o tym, jak poradzić sobie z taką oto sytuacją: jako menedżer idziesz poprosić “górę” o podwyżkę dla Twojego pracownika. Wartościowego pracownika, który bez tej podwyżki może od Was odejść. Jak poprowadzić taką rozmowę, ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Może się wydawać, że awans członka danego zespołu na menedżera tego zespołu będzie świetnym pomysłem, prostym w realizacji. Jednak przyjęcie roli menedżera we własnym zespole jest trudne. Dzisiaj opowiem o tym, jakie błędy najczęściej popełniają przełożeni ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: W dzisiejszym artykule przeczytasz o tym, czym jest nieuświadomiona kompetencja i jakie negatywne skutki może ze sobą nieść. Świadomość własnej pozycji, doświadczenia i stopnia rozwoju zawodowego pomogą Ci skutecznie przekazywać wiedzę i budować relacje.Czym jest nieuświadomiona ...

Czytaj dalej