REGULAMIN KORZYSTANIA Z SERWISU warsztat.sensemaking.pl
1. INFORMAJCE OGÓLNE,
DEFINICJE
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego
www.warsztat.sensemaking.pl prowadzonego przez Marcina Józefowicz
prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SENSE-MAKING Marcin
Józefowicz, NIP: 522-223-07-08, REGON: 361573680, e-mail: biuro@sensemaking.pl
oraz korzystania z dostępnych w nim produktów. - Użyte w niniejszym regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
- Klient – osoba
fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna
lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, składająca
Zamówienia i dokonująca zakupu Produktów w Serwisie; - Produkt – produkty
fizyczne (materialne), produkty elektroniczne (treści cyfrowe) dostępne w
Sklepie; - Regulamin – niniejszy
regulamin, dostępny pod adresem https://warsztat.sensemaking.pl/regulamin/ - Serwis – serwis
internetowy dostępny pod adresem www.warsztat.sensemaking.pl, za
pośrednictwem którego Klient składa Zamówienia na zakup Produktów oraz z wykorzystaniem
którego otrzymuje dostęp do Produktów; - Umowa – umowa
sprzedaży Produktów zawarta pomiędzy Właścicielem a Klientem z
wykorzystaniem serwisu internetowego Serwisu; - Właściciel – SENSE-MAKING Marcin Józefowicz, NIP: 522-223-07-08,
REGON: 361573680, prowadzący sprzedaż za pośrednictwem Serwisu; - Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy, stanowiące
ofertę zawarcia Umowy, określające w szczególności rodzaj i ilość
Produktu.
- Klient – osoba
- Materiały użyte do prezentacji produktów, tj.: zdjęcia, opisy i inne
są częścią Serwisu, stanowią własność jego Właściciela i chronione są
prawami autorskimi. Zabrania się ich używania w celach handlowych lub
prezentacji w jakichkolwiek mediach bez zgody Właściciela. - Ceny znajdujące się przy Produktach wyrażone są w polskich złotych i
podane są w wartościach brutto wraz z podatkiem VAT.
2. KORZYSTANIE Z SERWISU
- W celu złożenia Zamówienia na stronie internetowej Serwisu należy
dokonać wyboru Produktów, podejmując kolejne czynności techniczne na
podstawie wyświetlanych Klientowi komunikatów i informacji zawartych na stronie
internetowej Serwisu. - Klient w celu zakupu Produktów zbiera je do tzw. koszyka. Koszyk to element Serwisu, gdzie
Klient przenosi Produkty, które zamierza zakupić. Klient w każdej chwili
może obejrzeć zawartość koszyka, dodać bądź usunąć Produkty, a także od
razu przejść do procesu złożenia Zamówienia. - W toku procesu Zamawiania Klient precyzuje szczegóły Zamówienia takie
jak: dane do faktury, adres e-mail do wysyłki Produktu, sposób płatności i
inne. - Klient w toku procesu Zamówienia musi dokonać rejestracji. Rejestracja
jest niezbędna do późniejszego korzystania z Produktów dostępnych
bezpośrednio w Serwisie. - Rejestracja Klienta w Serwisie umożliwia
zapamiętanie w bazie danych Serwisu danych osobowych Klienta oraz historii
jego Zamówień, a także umożliwia dostęp do Produktów elektronicznych. - Podczas rejestracji Klient otrzymuje generowane
automatycznie losowe hasło. Proces
rejestracji oraz składania Zamówień jest szyfrowany odpowiednim
protokołem. - Klient jest odpowiedzialny za
nieudostępnianie swojego hasła osobom trzecim oraz ponosi wszelkie
ewentualne konsekwencje finansowe i prawne takiego udostępnienia.
3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
- Zamówienia na Produkty przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną
poprzez złożenie Zamówienia z wykorzystaniem serwisu internetowego Serwisu
bądź poprzez wiadomość e-mail. - Warunkiem niezbędnym do złożenia Zamówienia jest prawidłowe
wypełnienie formularza Zamówienia. Zamówienie z błędnie wypełnionym
formularzem może nie zostać zrealizowane. - Wypełniając formularz Klient ma obowiązek podania prawidłowych danych
osobowych, adresu e-mail, imienia, danych
do faktury VAT, adresu zamieszkania oraz adresu e-mail do wysyłki Produktu. - Podany adres e-mail może zostać wykorzystany jedynie do kontaktu w
procesie realizacji zamówienia, chyba że Klient wyrazi zgodę na kontakt w
innych celach (np. newsletter). - Kupujący przed akceptacją Zamówienia zostanie poinformowany o:
- głównych cechach Produktu,
- łącznej cenie lub wynagrodzeniu za Produkt wraz
z podatkami, a także o ewentualnych opłatach za dostarczenie Produktu oraz
o innych kosztach, - możliwości odstąpienia od Umowy.
- Klient wyraża wolę zawarcia Umowy poprzez naciśnięcie przycisku
„zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub równoważnego. - Złożenie zamówienia nie jest równoważne z zawarciem Umowy, lecz
stanowi złożenie oferty zawarcia takiej umowy. - Umowa zostaje zawarta w chwili przyjęcia Zamówienia do realizacji
przez Właściciela, o czym Klient jest informowany poprzez wiadomość e-mail
potwierdzającą dokonanie zakupu. - Realizacja Umowy rozpoczyna się w chwili zaksięgowania przelewu na
rachunku bankowym Właściciela bądź przez innego operatora płatności. - Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona może być
ograniczona liczba Produktów. Realizacja zamówień następuje według
kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te Produkty.
4. CENY, PŁATNOŚCI I
DOSTAWA
- Wszystkie ceny Produktów podawane są w polskich złotych i zawierają
podatek VAT. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta zamówienia. Właściciel zastrzega sobie prawo do
zmiany cen Produktów znajdujących się w Serwisie, wprowadzania nowych
Produktów do Serwisu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na
stronach Serwisu, stosowania unikalnych kodów promocyjnych dostępnych poza
Serwisem. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Produktów w
zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub akcji
promocyjnych. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili
złożenia Zamówienia. - Do każdego zakupu dokonanego przez Klienta dołączany jest dowód
zakupu: faktura VAT przesyłany drogą elektroniczną. Na żądanie Klienta
dowód zakupu zostanie doręczony w wersji papierowej. - Klient może dokonać płatności za zakupione Produkty w następujący
sposób:- kartą płatniczą lub przelewem poprzez elektroniczny system
płatności,
- kartą płatniczą lub przelewem poprzez elektroniczny system
- zwykłym przelewem na podstawie
faktury VAT z terminem płatności 14 dni w przypadku zamówień składanych
poprzez e-mail. - Płatności są obsługiwane przez Przelewy 24 ; spółkę PayPro S.A. z
siedzibą w Poznaniu, przy ul. Kanclerskiej 15, kod pocztowy: 60-327 Poznań,
KRS: 0000347935 . - Zamówienia na Produkty elektroniczne realizowane są po otrzymaniu
płatności poprzez wysyłkę Produktu lub instrukcji skorzystania z Produktu
w wiadomości e‑mail. Wysyłka Produktu następuje niezwłocznie po
otrzymaniu płatności, do 24 godzin od chwili otrzymania płatności. - Klient, który zamówił Produkt elektroniczny otrzymuje dostęp do
produktu na okres 30 dni od momentu udostępnienia chyba, że oddzielne
ustalenia z Klientem stanowią inaczej. - Dostawa Produktów cyfrowych jest darmowa.
- Dostawa Produktów fizycznych następuje w sposób wybrany przez Klienta
w toku składania Zamówienia. Koszt dostarczenia przesyłki podawany jest
Klientowi po dokonaniu wyboru Produktów oraz po dokonaniu wyboru sposobu
zapłaty. - Wysyłka Produktów fizycznych następuje niezwłocznie po otrzymaniu
płatności, nie później niż w terminie do 10 dni roboczych po otrzymaniu
płatności. Do czasu dostawy Produktów fizycznych należy doliczyć czas
realizacji dostawy przez podmiot świadczący usługi dostawy. Czas dostawy,
jej koszt oraz podmiot świadczący usługi dostawy zostanie podany w toku
składania Zamówienia. - Dostawa Produktów fizycznych odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
5. PRAWO ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
- Klient będący konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego
może zrezygnować w drodze odstąpienia od Umowy z Produktu lub usługi
kupionych w Serwisie bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od daty jego
otrzymania. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o
odstąpieniu na adres siedziby Serwisu lub na adres e-mail podany w
Regulaminie. - W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowa jest
uważana za niezawartą. - Właściciel gwarantuje zwrot ceny i kosztów uiszczonych przez Klienta.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. - Wszelkie zwroty należności będą regulowane przez Właściciela nie
później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
umowy za pomocą takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba
że Klient wyraził zgodę na inny sposób zwrotu. Zwrot należności nie jest
związany z dodatkowymi kosztami.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
ZA WADY
- Właściciel ma obowiązek dostarczenia Produktu wolnego od wad.
- Jeżeli otrzymany Produkt jest w jakikolwiek sposób wadliwy, Klient
może skorzystać z tytułu rękojmi za wady wobec Właściciela na warunkach
określonych w Kodeksie cywilnym. - W przypadku ujawnienia się wady Produktu Klientowi przysługuje prawo
do złożenia reklamacji. Uprawnienie przysługuje w ciągu dwóch lat od daty
doręczenia Produktu. - W celu skorzystania z rękojmi należy złożyć reklamację określającą
charakter wady oraz zawierającą określone żądanie. - Właściciel ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania od Klienta
reklamowanego produktu wraz z pismem reklamacyjnym. - O wyniku reklamacji Klient zostanie poinformowany w taki sam sposób, w
jaki przesłał reklamację. - W przypadku uznania reklamacji wada Produktu zostanie usunięta lub
Klient otrzyma nowy Produkt. Jeżeli nie będzie to możliwe (na przykład z
powodu wyczerpania limitu miejsc), Właściciel Serwisu zwróci równowartość
ceny Produktu lub obniży cenę.
7. WYMAGANIA
TECHNICZNE, FUNKCJONALNOŚĆ I INTEROPERACYJNOŚĆ TREŚCI CYFROWYCH, ŚWIADCZENIE
USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Właściciel świadczy na rzecz Klienta usługę drogą
elektroniczną polegającą na umożliwieniu zawarcia umowy o dostarczenie
Produktów elektronicznych oraz fizycznych oraz korzystania z niektórych
Produktów elektronicznych. - Do zawarcia Umowy konieczne jest
posiadanie konta w Serwisie. - Świadczenie usługi dostępu do funkcjonalności Serwisu następuje
nieodpłatnie. Nabycie Produktów dostępnych w Serwisie następuje odpłatnie. - Do złożenia zamówienia i skorzystania z funkcjonalności Serwisu, a
także do skorzystania z Produktów elektronicznych, konieczne jest:- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej
(do dokonywania zakupów w Serwisie), - przeglądarka internetowa uwzględniająca bieżące
aktualizacje z włączoną obsługą języka JavaScript, - włączona obsługa cookies w przeglądarce,
- dostęp do Internetu,
- zainstalowanie aplikacji umożliwiających
odczytywanie plików PDF, - możliwość odtwarzania materiałów wideo (do
korzystania z niektórych Produktów elektronicznych).
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej
- Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą funkcjonowania Serwisu, wysyłając
wiadomość e‑mail pod adres biuro@sensemaking.pl lub listownie na adres Właściciela. - Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana w terminie 14 dni od jej
otrzymania na adres wskazany w reklamacji.
8. DANE OSOBOWE I
PLIKI COOKIES
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystania
plików cookies opisane są w Polityce
prywatności https://warsztat.sensemaking.pl/polityka-prywatnosci/
9. PRAWA AUTORSKIE
- Właściciel wskazuje, że wszelkie Produkty dostępne w Serwisie
chronione są prawem autorskim. - Zabronione jest kopiowanie Produktów i utrwalanie ich w jakiejkolwiek
innej formie, dalsze rozpowszechnianie oraz publiczne udostępnianie treści
dostępnych w Serwisie, z wyłączeniem dokonywania powyższego w ramach dozwolonego
prawem tzw. prawa cytatu. - Wszelkie dalsze rozpowszechnianie treści Produktów bez zgody ich
twórcy stanowi naruszenie praw autorskich i może skutkować
odpowiedzialnością cywilną i karną. - Właściciel nie
ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania zdobytej wiedzy dostępnej w
Produktach oraz nie udziela on jakichkolwiek gwarancji co do skutku
ekonomicznego wykorzystania przez Klienta informacji uzyskanych w toku skorzystania
z nich.
10. POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień
niniejszego regulaminu nie ogranicza uprawnień konsumenta, jakie
przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia
postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w
szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta. - Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Właścicielem a
Klientem, który jest konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie
z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego,
przy czym Właściciel dopuszcza drogę postępowania mediacyjnego. Konsument
uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej lub do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej, a także może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między Klientem będącym konsumentem a Właścicielem,
korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów. - Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest
pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. - Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Właścicielem a
Klientem, który nie jest konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Serwisu. - Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 30.12.2021 roku.
- Właściciel zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany
Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Serwis. Zamówienia
złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są
realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia
zamówienia.