Posłuchaj podcastu: Wyobraź sobie dyrektora technicznego, który chce przekonać zarząd do zakupu nowej maszyny. Dokładnie więc opisuje wszelkie zalety maszyny, przygotowuje efektowną prezentację i… zarząd mu odmawia. Co powinien zrobić, żeby osiągnąć swój cel? O tym przeczytasz dzisiaj.Perspektywa ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: W produkcie informatycznym lub technologicznym pojawił się błąd. To oczywiste, że trzeba go naprawić, jednak zdarza się, że cały proces mocno się przeciąga, ponieważ zamiast konkretnych działań naprawczych prowadzone są dyskusje z ekspertami. Jeśli chcesz wiedzieć, ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Często zwracam uwagę na to, jak ważne jest w komunikacji przyjmowanie perspektywy rozmówcy. Dzisiaj również opowiem o tym - w kontekście młodego menedżera, który chce porozmawiać z przełożonym o swoim awansie, a konkretnie o tym, że ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Wprowadzamy produkt informatyczny w organizacji klienta, pracy jest dużo, spotkanie za spotkaniem i pojawia się grupa osób, które stawiają opór np. przez swoje zupełnie nierealistyczne oczekiwania w stosunku do naszego produktu. Dlaczego tak się dzieje i ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu: W wielu firmach istnieją działy innowacji albo związanych z nimi analiz biznesowych. Idea ich tworzenia jest jasna - mają generować pomysły na przyszłość, a biznes ma je wdrażać. W efekcie takich działań organizacja ma być ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu: Dzisiaj chciałbym opowiedzieć o sytuacji, w której jedna osoba w organizacji potrzebuje danych od innych osób - wysyła prośby… i następuje cisza. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?“Bez odbioru”, czyli jeden kanał komunikacjiWasza ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: W dzisiejszym artykule przeczytasz, dlaczego tak trudno przekonać innych do wprowadzenia zmian w organizacji i jak naprawić proces komunikacji, by stało się to łatwiejsze.Stawianie sobie odpowiedniego celuCzęstą przyczyną porażek w komunikowaniu zmian jest źle postawiony cel. ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Podczas spotkań międzydziałowych, na których zapraszani są różnego rodzaju eksperci i specjaliści, dochodzi czasem do trudnej sytuacji, w której ekspert wyciąga z kapelusza skrajny przypadek, zdarzenie mało prawdopodobne, ale możliwe. Spotkanie się nie udaje, ludzie rozchodzą ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu: Chcesz, żeby Twój zespół był zaangażowany. Zwołujesz spotkanie za spotkaniem, komunikujesz ludziom, że zależy Ci na ich zaangażowaniu… i nic się nie zmienia. Pracownicy się nie odzywają, Ty prowadzisz monolog, po spotkaniu wciąż to samo, ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Wpadasz na dobry pomysł i idziesz podzielić się nim z działem sprzedaży. Ups, nie działa. Dlaczego? Dzisiaj kilka słów o tym, dlaczego nadgorliwość była zgubna i dlaczego chęć wsparcia może powodować konflikty."Pójdę i powiem, co mają ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Jest projekt związany z technologią, nad którym pracował zespół developerów. Projekt jest zakończony, ale trzeba wdrożyć poprawki. Członkowie zespołu developerskiego nie chcą jednak podjąć zadania. Dlaczego i co robić w takiej sytuacji?Niechęć i brak motywacji zespołu ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Bycie ekspertem niesie ze sobą pewne zagrożenia w procesie komunikacji. Zdarza się, że to sam ekspert jest swoim własnym zagrożeniem i im więcej posiada merytorycznej wiedzy, tym trudniej jest mu ją przekazać. Dziś opowiem, dlaczego tak ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Przestrzeganie procedur w organizacji to - wydawać by się mogło - rzecz oczywista i nie podlegająca dyskusji. Jednak zdarza się, że procedury firmowe nie przystają do rzeczywistości, a ich przestrzeganie demotywuje i rodzi konflikty. O tym, ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Dzisiaj chciałbym opowiedzieć o sytuacji, która często ma miejsce w branżach związanych z nowymi technologiami - o budowaniu wartości produktu. A konkretnie o tym, jak robić to skutecznie i jakich błędów unikać, a także jak ograniczyć ...

Czytaj dalej