Wchodzenie w świat klienta. Produkty finansowe dla NGO

Posłuchaj podcastu:

Prezentacja produktów dla organizacji pozarządowych to prawdziwe wyzwanie. Często podczas spotkania wszyscy są znudzeni, łącznie z prelegentem. Dzisiaj więc o tym, jak przedstawić ofertę dna NGO w sposób ciekawy i zachęcający do współpracy.

Prezentacje dla organizacji pozarządowych

Jeśli Twoja firma posiada w ofercie produkty finansowe, które mogą być przydatne w organizacjach pozarządowych, być może miałeś okazję prowadzić spotkanie z prezentacją na ten temat. Takie prezentacje bywają niestety nużące dla słuchaczy, a także dla prowadzących. Często skupione są na stronie biznesowej i szczegółach finansowych, przez co są dla przedstawicieli NGO nieciekawe, a nawet odstraszające.

Czy można więc wzbudzić zaangażowanie tego typu słuchaczy i przedstawić im produkt w sposób ciekawy? Jasne!

Błędy w prezentacjach dla NGO

Prezentacje bywają nudne ze względu na przytłaczającą ilość danych, głównie szczegółowych. Często nikt tego nie wymaga, ale w firmie robiło się tak "od zawsze", więc kolejni pracownicy uważają, że to ważne.

Błędem w prezentacjach dla NGO jest przede wszystkim skupienie się na naszej organizacji, na tym, że nasz produkt jest doskonały, na mechanizmach finansowych. W ten sposób nie budujemy dobrej relacji z NGO, nie zachęcamy do naszych rozwiązań. Budzimy wątpliwości w to, czy nasze rozwiązanie jest dobre i czy pracownicy NGO będą mieli możliwość i czas zająć się kwestiami formalnymi - kwestie rozliczeń są bardzo skomplikowane, a błędy w nich są karane finansowo, co budzi dodatkowe obawy.

Wejdź w świat klienta

Działacze organizacji pozarządowych są specjalistami w konkretnych działaniach, niesieniu pomocy, szukaniu praktycznych rozwiązań - tak jak kierowca, który może jeździć bezwypadkowo i bezpiecznie, ale nie znać się na inżynierii. Zamiast więc skupiać się na detalach podczas prezentacji, wejdź w świat klientów. Spróbuj spojrzeć na to, co masz im do zaoferowania, na to, w jaki sposób mogą skorzystać z oferty Twojej firmy i jej produktów.

Słuchacze chcą usłyszeć merytoryczne informacje, na temat tego, dlaczego produkt jest dla nich, jak sobie poradzą z formalnościami? Jak kupić produkt, jak go rozliczyć?

Przygotowanie prezentacji dla NGO - co jest ważne?

Żeby dobrze przygotować ciekawą i wartościową prezentację dla członków NGO warto skupić się na 3 podstawowych punktach:

  1. Analiza audytorium: Po co słuchacze przyjdą na spotkanie? Nie dlaczego, ale właśnie po co?
  2. Wartościowe informacje: Ile czasu zajmuje przeprowadzenie formalności związanych z nowym produktem finansowym? Jak rozliczyć finanse? Jakie są ryzyka użytkowe po ich stronie?
  3. Dla kogo jest ten produkt, a dla kogo nie?

Trzymając się tych punktów masz szansę nie tylko stworzyć ciekawą prezentację, ale także pokazać, że Wasz produkt ma sens, przynosi efekty, a wasza organizacja dba o nawiązywanie wartościowych relacji z klientem i cechuje ją pełen profesjonalizm. W dodatku skupiając się w prezentacji na kliencie i specyfice jego organizacji, udowodnisz mu, że naprawdę rozumiesz jego potrzebę, a nie tylko deklarujesz swoje zrozumienie.

Zobacz także:

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola zostały zaznaczone.

{"email":"Nieprawidłowy adres e-mail","url":"Nieprawidłowy adres www","required":"Wypełnij wymagane pola"}
Success message!
Warning message!
Error message!