Jak przekonać nowy Zarząd, że twój dział jest istotny dla firmy?

Posłuchaj podcastu:

Nowe porządki w firmie: zmienia się zarząd, zmienia się CEO. Niezbędne staje się wykazanie przydatności działu w firmie. Pokazanie Waszej codziennej pracy, z naciskiem na wartości, jakie niesie ona dla firmy.

Dobra prezentacja działu - wyzwanie

Dobra prezentacja działu to duże wyzwanie dla menedżera. Zdarza się, że przekonany o przydatności działu i swoich pracowników, w prezentacji dla nowych władz nie osiąga zamierzonego celu. Paradoksalnie, im bardziej jesteśmy przekonani o naszej, jako działu i jako szefa, niezastępowalności, przydatności, im bardziej jesteśmy pewni naszej przyszłości w firmie, tym częściej się nie udaje. Dlaczego?

Jeśli jesteś pewien, że Wasze stanowiska zostaną zachowane, bo to oczywiste, tym mniej przyłożysz się do tego, by przygotować wypowiedź dla zarządu. Dla Ciebie to może być po prostu zbyt oczywiste, że struktura działu pozostanie nienaruszona, a dla decydentów niekoniecznie. Oni mogą mieć nową wizję rozwoju firmy i prowadzenia działalności.

Na co zwrócić uwagę podczas prezentacji działu?

Podczas prezentacji działu nowej ekipie rządzącej, trzeba zwrócić uwagę jego na wartość dla organizacji, nie na tym, co robicie. Ważne jest też to, po co jesteście potrzebni akurat w tym miejscu, nie w innym. Ważne są Wasze kompetencje, doświadczenie, zaangażowanie - a dokładniej to, co dajecie od siebie firmie, co jest dla firmy unikalne, trudne do zastąpienia, nie to, na czym skupiacie się w codziennej pracy. Odpowiedź na pytanie o wartości dla firmy nie jest prosta.

Dobrze jest też zapamiętać, że wartość działu w organizacji jest czymś innym niż Wasza wartość dla organizacji - to ważne, jeśli podczas prezentacji działu u decydentów pojawią się wątpliwości, czy Wasz dział jest w ogóle potrzebny i czy waszych zadań nie lepiej outsourcować?

Wizerunek działu

Nowe władze poznają Wasz dział nie tylko podczas prezentacji. Być może zdążyli już usłyszeć informacje dotyczące Was podczas rozmów z pracownikami innych działów. I tu pojawia się siła relacji - w ramach firmy warto budować sojusze. Dzięki temu rekomendacje dla Waszego działu będą bardziej wiarygodne, a ich siła oddziaływania będzie wyższa.

Największe błędy, jakie możesz popełnić podczas prezentacji działu:

  1. Przekonanie o niemożliwości zastąpienia go
  2. Skupienie się na codziennym działaniu
  3. Patrzenie na dział tylko przez dotychczasowy model biznesowy

Zachęcam do wprowadzenia tych rad w życie, jeśli spoczywa na Tobie odpowiedzialność za prezentację działu nowemu szefostwu. Zachęcam też do wysłuchania odcinka podcastu na ten temat.

Zobacz także:

Kierownik, hamulcowy komunikacji
Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola zostały zaznaczone.

{"email":"Nieprawidłowy adres e-mail","url":"Nieprawidłowy adres www","required":"Wypełnij wymagane pola"}
Success message!
Warning message!
Error message!